2013-08-15

Hmm, nu blir det nog debatt. Det är lätt att vara efterklok, vi borde ha bett alla ekipage klocka en mellantid vid Stenskärsbank och haft en beredskap för att korta av banan vid en definerad maxtid eller något sådant.

Nu blev det så att de allra envisaste lyckades ta sig runt i mörkret, tabellen ser ut som så:
Screenshot from 2013-08-16 22:29:37
Både vän av ordning och alla andra frågar sig om man inte bara skulle sätta DNF på de som gav upp och det ska man naturligtvis, startar man motorn och bryter så är det DNF.

Men ur poängberökningssynvinkel har vi ju bestämt att de som deltager alltid ska få 5 poäng och då måste det ju vara orimligt att de som med en ohygglig envishet ändå tog sig i mål i förutsättningar där allt hängde på vilja och kreativitet och inte på båtprestanda och SRS måste få någon form av belöning för det. Om vi betraktar de som bröt ur poängsynpunkt som innehavare av en delad fjärdeplats ser det ut som så:
Screenshot from 2013-08-16 22:38:03

Bilder:
P1000371
P1000375

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*