Intressant, men såg att jämförelsen var från 2002 och med LYS inte SRS, har någon en känsla av hur bra det stämmer med SRS?
SRS är i grunden som bas i stort sett (800/GPH) med lite inviduell viktning. LYS var istort sett bara grundat på kappseglingsresultat. Vet inte hur de övriga nordiska länderna räknar.
För den som vill läsa lite mer om olika handikappsystem och jämförelser
Kapitel 8 är nog den som är mest intressant.
Kolla upp Nils Nordenstrøm
http://www.sailing.org/tools/documents/Nilsdoc_foreword-%5B957%5D.pdf
http://www.sailing.org/tools/documents/Nilsdoc_chapter3-%5B958%5D.pdf
http://www.sailing.org/tools/documents/Nilsdoc_chapter4-%5B959%5D.pdf
http://www.sailing.org/tools/documents/Nilsdoc_chapter5-%5B960%5D.pdf
http://www.sailing.org/tools/documents/Nilsdoc_chapter6-%5B961%5D.pdf
http://www.sailing.org/tools/documents/Nilsdoc_chapter8-%5B962%5D.pdf
Dessutom de nya redskapsreglerna
http://www.sailing.org/tools/documents/ERS20132016SWE-%5B14924%5D.pdf
Intressant, men såg att jämförelsen var från 2002 och med LYS inte SRS, har någon en känsla av hur bra det stämmer med SRS?
SRS är i grunden som bas i stort sett (800/GPH) med lite inviduell viktning. LYS var istort sett bara grundat på kappseglingsresultat. Vet inte hur de övriga nordiska länderna räknar.