2013-06-27

(Corrected 2013-07-01)

As a courtesy to overseas crew members, this is the latest version of the report from the race:
Screenshot from 2013-07-01 10:45:55

SRS for Galapagos is set to 1.152 as proposed by Peter K.

Pictures from the race will be published under Bilder/2013-06-27 as they are received.

Total table for the first half of the summer, with 4 races out of 8:

Screenshot from 2013-07-01 10:52:59

 

6 Replies to “2013-06-27”

  1. Blir lite elakt att sätta SRS till 1,248 på en på Bavaria 350.

    Hittade ett mätbrev för IMS på en Bavaria 350, jämför man med några andra blir ett uppskattat SRS

    SRS SRS GPH GPH källa
    imx 40 1.376 1.347 594 http://www.blur.se/IMS/
    linjett 40 1.296 1.268 620.5 http://www.blur.se/IMS/
    Omega 36 1.222 1.192 654.3 http://www.blur.se/IMS/
    gambler 35 1.187 1.154 682.4 http://www.blur.se/IMS/
    albin delta 1.11 1.086 721.9 http://www.blur.se/IMS/
    Express 1.114 1.081 738.8 http://www.blur.se/IMS/
    j24 1.108 1.08 741.7 http://www.blur.se/IMS/

    bavaria 350 1.14 1.111 706.7 http://www.cvpa.es/files/rating_andiria_2011.PDF

    tar man ut samma data ur
    http://www.blur.se/polar/lindell_handikapp.xls‎

    får man SRS till 1,152

    Verkar vara lite rimligare.

    • Hej Robert. Då Jimmy som är pappa till systemet med SRS vill att det skall vara helt empiriskt rätt och alltid är öppen för en dialog som avser att få SRS helt perfekt så tycker jag att du borde skicka över dina siffror/jämförelser till honom. Via BLUR eller SSF. Att du får fram så stora skillnader så finner jag det mycket intressant. Hur slår dina siffror/jämförelser för oss andra? Ta min Banner 41 till exempel, hur står sig den? 🙂 Vore kul att se.

      • Jag tror att det Robert säger är att Bavaria 35 Match och Bavaria 350 är två väldigt olika båtar och därför inte borde ha samma SRS-tal. Jag håller med. Match-båten var/är en rätt vass historia, medan 350:n är en familjebetonad båt.

Leave a Reply to Johan Wahlsten Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*