Kort sammanfattning (sent omsider) efter mötet vi hade:
- Bestämde att grilla korv och ta eftersnack efter seglingen 30/5. Rent generellt vore det roligt med eftersnack efter seglingarna, men det är begripligt att det är svårt att få det att fungera efter sensommarseglingarna eftersom det blir mörkt så fort.
- Diskuterade förslaget att i större utsträckning få krysstart, men vi nödgades konstatera att det antagligen är bäst att låta banan vara som den är.
- Vi enades om att det absolut viktigaste är att försöka stimulera till fler deltagare:
- Stolpe vid grinden med information och kort sammanfattning, Peter K ordnar stolpe med anslagstavla.
- Dela ut info-blad vid sjösättning, Anders skriver.
- Införa Seglarförbundets förenklade regler, (klicka på länken för att läsa) dvs i princip sjövägsreglerna.
- Publicera blänkare på ordinarie hemsida alt SMS, helst både och
- Ändra poängberäkningssystemet så att man får räkna bort de tre sämsta seglingarna så att man inte blir chanslös om man får förhinder ett par gånger.
- Planera för kappsegling till Utö i samband med brännbollsavslutningen.
- Snabbare rapportering/resultat, vi bör överväga att sköta det via SMS och få resultatet helst samma kväll!
- Vi diskuterade idén att ha boj vid startlinjen, men tyckte att det troligen var klokare att lägga de resurser vi har på att få fler deltagare.
Uppdaterat reglemente läggs upp i god tid före första kappseglingen.
/Anders
Hej och välkomna till 2013 års säsongsstart!
Hur blev det med att få räkna bort sina två sämsta/frånvarande resultat från den totala samanställningen , jag ser inget om det i “reglementet”?
Någon funktion där vi alla kan logga in/smsa/maila/facebooka att man kommer/inte kommer så alla kan se vilka som kommer samt kanske att man smackar in sina målgångstider där oxå….har vi väl pratat om oxå, är det någon som vet/kan/vill/förstår/har tid eller bara kan fixa något sådant åt oss alla?
Nu sitter det en tavla vid grinden att fylla med info.